0 تصويتات
في تصنيف السبق الفني بواسطة (71.3ألف نقاط)
عبّر نور هشام سليم نجل الفنان المصري هشام سليم، عن غضبه إزاء الانتقادات التي وجهها الجمهور للناشطة المصرية المنتحرة سارة حجازي، والمستمرة حدتها حتى الآن بسبب اعترافها بمثليتها من خلال الدفاع عن حقوق المثليين.

وقال نور هشام سليم، الذي عُرف في مصر قبل قرابة شهر ونصف الشهر بأنه عابر جنسيا، في مقطع فيديو بثّه عبر خاصية ”الاستوري“ في حسابه الرسمي عبر موقع ”إنستقرام“، إنه حزين على غياب الإنسانية لدى المصريين، الذين استمروا في الهجوم على سارة.

وبينّ نجل الفنان المصري قائلا: ”اللي راضي بيا ومش راضي بملك الكاشف يبقى منافق واللي راضي بيا ومش راضي بسارة حجازي يبقى منافق“.

وأضاف نور هشام سليم قائلا: ”اللي ييجي يقولي ده الدين وده الإسلام.. لأ ده ديتك انت وده إسلامك انت.. ومتجيش تفرض دينك أو إسلامك عليا.. البنت ماتت فين الإنسانية يا جماعة“.

واعترف نور هشام سليم، بأن ما فعله من تحويل جنسي خطأ أمام الله، موضحا أنه لم يجري عملية تصحيح أو عانى من خلل هرموني، بل ما أجراه عملية تحويل كاملة، مضيفا: ”اللي هيجي يقولي انت عادي وانت حبيبنا يا نور بس المثليين والمثليات لأ.. طيب اللي أنا عملته تحويل مش تصحيح وعارف إن اللي عملته قدام ربنا المفروض غلط“.

واستطرد نجل الفنان المصري قائلا أن سارة حجازي تلقت العديد من الشتائم، مردفا: ”هتقولوا عليا كده لما أموت عادي أنا مش زعلان بس ليه إحنا مش كلنا بني آدمين مع بعض“.

وبكى نور هشام سليم قائلا: ”أنا زي سارة حجازي واللي مش راضي بيها مش راضي بيا واللي مش راضي بيها مش عايزه عندي إحنا بني آدمين يا جماعة.. هي الجريمة بتاعتها إنها بتحب البنات دي الجريمة“.

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

مرحبًا بك إلى السبق - اسرع جواب لكل سؤال، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.

اسئلة متعلقة

...